Marky Ramones Blitzkrieg
SKC, Beograd
24. oktobar 2010.
Organizator: Legacy Promotion

25. oktobar 2010.

Tri godine posle premijernog „blitzkrieg nastupa“ Marky-ja Ramone-a i njegovog pratećeg benda u Srbiji, bubnjar legendarnih Ramones-a je sinoć ponovo zasvirao u beogradskom SKC-u. Za manje od sat i po, napravili su presek kompletne muzičke zaostavštine njujorških punk-rock veterana.

Kao jedini živi član Ramonesa, Marky je oformio Blitzkrieg bend sa kojim već godinama putuje po svetu izvodeći standardnu „the best of Ramones“ set listu s kojom je i kod nas nastupao već dvaput (Exit i SKC 2008). Pretpostavka je da mu je pređašnje pozitivno iskustvo sa tih koncerata poslužilo kao preporuka za povratak na ove prostore. Osim toga, repertoar pesama koje Blitzkrieg svira se pokazao kao neprevaziđen recept koji garantovano prodaje karte. Tako je velika sala SKC-a i sinoć bila puna.
Ali, pre nego što će Markijev tribute band zasvirati svoj "Rockaway Beach" uvod, na sceni su se se od 20 do 22h smenjivale predgrupe: Ludak u razvoju, Hammersmiths i Polyester shock. Sve tri su žanrovski ispoštovale „temu večeri“, ali je na osnovu posmatračkog raspoloženja publike bilo jasno šta se čeka - poznati „one-two-free-four“ signal kojim će početi show u gledalištu.

Dobrih pola sata čekanja na ovaj znak, rezultiralo je instant šutkom u sredini sale, čim je Michale Graves (vokal) dograbio mikrofon i u nizu, bez pauze, otpevao "Rockaway Beach", "Teenage Lobotomy", "Psycho Therapy" i "Do You Wanna Dance". Deo publike koji je zaslužan za usijanje atmosfere u SKC-u, činili su uglavnom tinejdžeri. Ostali, među kojima je bilo Marky-jevih vršnjaka, posmatrali su kretanje benda na sceni, raspoređeni po stepeništu i između stubova.
Slično Dee Dee-ju i Johnny-ju Ramone-u nekad, basista i gitarista Blitzkrieg-a su se uglavnom koncentrisali na svirku bez ispoljavanja velikih, zabavljačkih pretenzija. S druge strane Graves se, kao centralna figura četvoročlane postave, pre svega trudio da se i sam dobro zabavlja i da na taj način širi dobro raspoloženje na redove ljudi ispred sebe.  Što se izvođenja tiče, Graves je pevao korektno, ali stilski različito u odnosu na Joey-ja, čineći doživljaj nekih pesama drugačijim. Tako "Now I Wanna Sniff Some Glue" i "I Wanna Be Sedated" ne zvuče isto kada ih interpretira Graves glasom školarca, i Joey koji je svojevremeno zvučao kao da vodi „unutrašnju borbu“ sa upravo ispijenim buretom piva.

Nakon kompresovanja trideset dve pesme u sat i petnaest minuta svirke, bilo je jasno zašto je Marky Ramone svoje saradnike objedinio pod imenom Blitzkrieg. Sviralo se baš onako kako dolikuje staroj punk školi - brzo, bučno i bez pauze za formalnosti tipa aplauza bendu i zahvaljivanja publici posle svake pesme. Svoj deo posla, Marky Ramone je obavljao kao da je „bubnjarenje“ u punk bendu svakidašnja pojava u životu sredovečnog čoveka. Zadržao je fokus na jasnoći, brzini i čvrstini sviranja „iz lakta“, bez rasplinjavanja i rasipanja energije na suvišne pokrete, što njegovim godinama i mogućnostima pristaje više nego ikad. U skladu sa svojim sviračkim stilom, frizuru koju je na početku nastupa doneo na stejdž, netaknutu je vratio u bekstejdž posle svirke.
Blitzkrieg se na bis vraćao dva puta, ostavljajući za kraj pesme "Now I Wanna Have Something To Do""Cretin Hop""R.A.M.O.N.E.S.", obradu Louis Armstrongove "What a Wonderful World"... Pre nego što se od SKC-a oprostio uz Blitzkrieg Bop, bend Marky-ja Ramone-a je odsvirao novi singl "When We Were Angels", koji je zapravo melodična punk-pop obrada istoimene balade Michael-a Graves-a. Svetla u SKC-u su se upalila petneaestak minuta pre ponoći.

tekst - dušica kovač
fotografije - nebojŠa miĆkoviĆ

The Kill Devil Hills